Draudikai įspėja apie dingstančius Lietuvos verslininkų krovinius

22.05.2017

Naujausi pranešimai

  • 17.12.2024
    Audros nuostoliai didėja kas valandą: nuplėšti stogai, išgriautos tvoros, sudaužyti šiltnamiai ir nupūstos kepsninės
    Daugiau
  • 16.12.2024
    Apledėjusi kelio danga: kas gali apsaugoti vairuotojus ir pėsčiuosius
    Daugiau
  • 09.12.2024
    Prieššventinis laikotarpis – išbandymas emocinei sveikatai: kaip ja pasirūpinti
    Daugiau
Daugiau naujienų

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ specialistai atkreipė dėmesį į dingstančius klientų krovinius Lenkijoje. Verslininkai nukenčia, patikėję savo krovinius apsimetėliams vežėjams. Draudikai ragina itin atidžiai pasirinkti ekspeditorių ir vežėją savo kroviniams gabenti.

Pasak „Gjensidige“ Draudimo produktų, rizikos vertinimo ir kainodaros vadovo Baltijos šalims Andriaus Dambrausko, verslininkai patenka į sukčių pinkles. „Kai dingus kroviniui klientas kreipėsi į mus, paaiškėjo, kad pervežimui pasamdyta įmonė buvo fiktyvi. Mūsų klientą suklaidino jos pavadinimas – itin panašus į gerai žinomą logistikos kompaniją. Vietoj to, kad krovinį pristatytų užsakovams, aferistai jį pagrobė“, – sakė Andrius Dambrauskas.

Pasak draudimo eksperto, pastebima tendencija – vogti didelės vertės lengvai realizuojamą krovinį. „Norime atkreipti dėmesį, kad nusikaltėliai vagia transporto priemones, kurių krovinys yra buitinė technika, išmanieji telefonai, planšetės, kitos elektronikos prekės. Šių prekių vertė – didelė, o realizuoti jas nėra sunku“, – kalbėjo A. Dambrauskas.

Jo teigimu, vagys ypač suaktyvėja prieš ilguosius savaitgalius ir šventes. „Jie naudojasi situacija, kai krovinių savininkai ir logistikos bendrovės ieško kroviniams transporto priemonių paskubomis ir mažai dėmesio skiria pasirinkto paslaugos teikėjo patikrinimui. Vagys tuo pasinaudoja: paprastai siūlo mažesnę kainą, palankias transportavimo sąlygas“, – pasakojo draudimo rizikos vertinimo ekspertas.

Šiemet didžiausią nuostolį patyrė „Gjensidige“ klientas, kurio krovinys su buitine technika, gabentas iš Olandijos į Lietuvą, buvo pavogtas Lenkijoje. Nuostoliams atlyginti rezervuota 500 tūkst. eurų.

„Gjensidige“ specialistai pataria:

1. Dirbkite su patikimais ir praktikoje patikrintais vežėjais bei ekspeditoriais.

2. Visada atidžiai patikrinkite paslaugų teikėjo Vežėjo civilinės atsakomybės draudimo (CMR) arba Ekspeditorių civilinės atsomybės draudimo liudijimus. Jų galiojimu galima įsitikinti kreipiantis į draudiką, kuris yra nurodytas draudimo liudijime. Tikrinant CMR draudimo liudijimą, būtina gauti informaciją apie konkrečią transporto priemonę, kuri turi gabenti krovinį.

3. Nesudarinėkite sutarčių su vežėjais ir ekspeditoriais paskubomis, venkite darbo su nepatikrintomis naujai įsisteigusiomis įmonėmis.

4. Transporto priemonei atvykus paimti krovinio, patikrinkite, ar jos valstybiniai numeriai sutampa su transportavimo užsakyme nurodytais numeriais.

5. Reikalaukite, kad vairuotojai poilsiui, sustojimui ir stovėjimui, išskyrus neišvengiamų ir privalomų sustojimų atvejus, rinktųsi vietą saugomose stovėjimo aikštelėse arba prie stacionarių policijos postų.

6. Įteikite vairuotojui tikslias instrukcijas, kur ir kam atiduoti krovinį ir kur kreiptis esant menkiausiems įtarimams dėl krovinio pristatymo.

7. Neatskleiskite informacijos trečiosioms šalims apie krovinį ir jo vežimo laiką.

8. Savo krovinius apdrauskite ir krovinių draudimu.