Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

06.12.2018

Naujausi pranešimai

  • 28.11.2024
    Sezoninė tamsa: kaip ištverti „cepelininį“ dangų ir nepalūžti emociškai
    Daugiau
  • 27.11.2024
    Smulkus eismo įvykis – didelė spūstis: kaip šių situacijų išvengti prieššventiniu laikotarpiu
    Daugiau
  • 26.11.2024
    Ramios kelionės: kaip išvengti streso oro uoste?
    Daugiau
Daugiau naujienų

Gruodį gatvėse prasidėjusios prieššventinės spūstys iš vairuotojų pareikalaus daugiau kantrybės ir geranoriškumo. Draudikai primena taisykles, kurios palengvins padėtį keliuose ir padės išvengti eismo nelaimių rizikos.

„Kelių eismo taisyklėse yra numatyta, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Šių principų bei vairavimo etikos būtina nepamiršti ir šventiniu laikotarpiu. Geranoriškas bei pagarbus elgesys ne tik padės išvengti chaoso gatvėse, bet ir apsaugos nuo galimų avarinių situacijų“, – sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.

Autobusų juostos neskirtos gudrautojams

Draudiko teigimu, reikėtų nepamiršti praleisti autobusus bei troleibusus, išvažiuojančius iš stotelės bei nesibrauti į eismo juostą, kuri yra skirta viešajam transportui, taksi ar daugiau nei 4 žmones vežantiems automobiliams. „Dažnai vairuotojai bando išvengti spūsties, šia juosta nuvažiuoja iki sankryžos ir tuomet, blokuodami kelią kitoms ja judančioms transporto priemonėms, bando persirikiuoti į juostą, kuria jam priklauso važiuoti“, – kalbėjo M.Žilionis.

„Užtrauktukas“ išjudina automobilių srautą

M. Žilionis atkreipė dėmesį, kad spūstyse itin svarbu laikytis vadinamojo eismo „užtrauktuko“ principo. „Kai vienoje iš tos pačios eismo juostų atsiranda kliūtis ar eismas ja yra negalimas, vairuotojai paslaugiai turėtų įleisti po vieną automobilį prieš save. Šis principas įtvirtintas ir Kelių eismo taisyklėse. Beje, jis puikiai veikia ir kitais atvejais: kai iš greitėjimo juostos srautas įsilieja į pagrindinį kelią arba net tada, kai automobiliai iš kiemų ar kitų šalutinių kelių įvažinėja į lėtai pagrindiniu keliu judantį intensyvų transporto priemonių srautą“, – sakė ekspertas.

Ieškokite akių ir stebėkite aplinką

Persirikiuojant, pasak žalų eksperto, patartina užmegzti akių kontaktą su kitu vairuotoju, kad įsitikintumėte, jog jis laiku sustabdys ir įleis jus į pasirinktą eismo juostą“, – sakė žalų ekspertas. „Išvažiuojantiems iš šalutinių gatvių ir sukantiems į kairę patarčiau įvažiuoti į kelią tik įsitikinus, kad pagrindiniu keliu važiuojantis automobilis lėtina greitį ir ketina praleisti. Įvertinkite situaciją, ar netapsite neišvengiama kliūtimi iš kairės važiuojančioms transporto priemonėms, jei pajudėsite į pagrindinį kelią ir būsite priversti sustoti, kai važiuojantieji pagrindiniu iš dešinės jūsų neįleis“, – priminė M. Žilionis.

Padėkos mirktelėjimas

Sėkmingai persirikiavius galioja nerašyta etiketo taisyklė – trumpam įjungti avarinės signalizacijos žibintus, tokiu būdu padėkojant kitam eismo dalyviui už užleistą vietą. „Kelių eismo taisyklėse tikrai nesurastume tokios šių įspėjamųjų signalų naudojimo paskirties, bet šis veiksmas yra tapęs vienu dažniausių padėkos būdų mūsų gatvėse. Prieššventinėmis savaitėmis šiam maloniam gestui progų rasime labai daug“, – teigė M. Žilionis.

Autostradose – be mirksėjimo šviesomis

Tuo tarpu mirksėjimas šviesomis, norint atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį greitkeliuose, nėra tinkamas būdas bendrauti. „Kai kurie vairuotojai, važiuodami autostrada, įsivaizduoja, kad antrąja juosta judantis srautas greičiau nei leistinu greičiu važiuojančiam automobiliui pradėjus signalizuoti šviesomis išsilakstys į šalis ir atlaisvins jam kelią“, – stebisi M.Žilionis. Jam kartais tenka stebėti situacijas, kai, pamirksėjus šviesomis, antrąja juosta važiuojantis automobilis staiga metasi į pirmąją eismo juostą prieš pat šalia važiuojančio automobilio priekinę dalį, priversdamas jo vairuotoją greitai stabdyti. Tokie manevrai gali sukelti skaudžias pasekmes.

Beje, toks skubančiojo signalizavimas šviesomis sukelia vairuotojų susierzinimą, o kartais netgi kelyje išprovokuoja sunkiai protu suvokiamas kovas. Kai priekyje važiuojantis vairuotojas pradeda staiga stabdyti, ar priešingai, kantriai tęsia judėjimą antrąja juosta nereaguodamas į skubinančio trauktis vairuotojo signalus ir tokiu būdu jau pastarajam keldamas susierzinimą. O kaip žinia, pyktis kelyje – prastas pagalbininkas.

M. Žilionio teigimu, tokiose situacijose negalima teisinti ir vairuotojų, kurie, esant laisvai pirmajai eismo juostai, važiuoja antrąja. „Reikėtų nepiktnaudžiauti ir tokiu elgesiu, tačiau visus labiausiai erzina iš paskos atskriejančio automobilio intensyvus mirksėjimas. Prietemoje ir tamsoje šis veiksmas yra ypač nesaugus, nes akinami ir ta pačia kryptimi, ir iš priekio atvažiuojantys vairuotojai. Intensyvaus mirksėjimo šviesomis, prisivijus lėčiau važiuojančias transporto priemones, reikėtų atsisakyti“, – patarė draudikas.