Po susidūrimų su laukiniais gyvūnais šiemet išmokėta 800 tūkst. eurų

07.11.2022

Naujausi pranešimai

  • 19.11.2024
    Ramios kelionės: kaip išvengti streso oro uoste?
    Daugiau
  • 18.11.2024
    Šaltasis sezonas: kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai
    Daugiau
  • 18.11.2024
    Vairuotojų sveikatos patikrinimas: nebėra laiko delsti
    Daugiau
Daugiau naujienų

Antrojoje rudens pusėje keliuose kasmet fiksuojama daugiausia susidūrimų su laukiniais gyvūnais. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, itin išsiskiria lapkritis ir gruodis. Specialistai įspėja automobilių vairuotojus būti atsargius ir atidžiai stebėti aplinką bei pataria, kaip sumažinti tokių eismo nelaimių riziką.

„Gjensidige“ šiais metais Lietuvoje užregistravo 225 automobilių susidūrimus su laukiniais gyvūnais. Dar daugiau – 277 – tokių atvejų fiksuota kaimyninėje Latvijoje. Lietuvos ir Latvijos klientų nuostoliams atlyginti jau išmokėta 800 tūkst. eurų.

Susidūrimai su briedžiais sukelia daugiausia žalos

„Nė vienas vairuotojas nenorėtų, kad kelią jam pastotų laukinis gyvūnas, tačiau pastarąjį mėnesį, deja, dažniau fiksuojame draudžiamuosius įvykius, kuomet transporto priemonės, o kartais ir žmonės, kelyje nukenčia nuo tokių susidūrimų“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Klientai draudimo bendrovei „Gjensidige“ praneša apie susidūrimus su stirnomis, briedžiais, šernais ir kitais žvėrimis. „Dažniausiai eismo nelaimės įvyksta, kai į kelią išbėga stirnos, o pačios skaudžiausios avarijos – susidūrimai su briedžiais. Jie sugadina visą priekinę automobilio dalį, o smūgis į šį gyvūną prilygsta susidūrimui su sunkiasvore transporto priemone. Šiais metais mūsų šalyje didžiausia išmokėta žala po susidūrino su laukiniu gyvūnu – daugiau nei 15 tūkst. eurų“, – sako V. Katilienė.

Pasak draudikės, susidūrimas su laukiniu žvėrimi yra priskiriamas eismo įvykiui ir jam yra taikomos mūsų šalyje galiojančios Kelių eismo taisyklės. Pagal jų nuostatas, policiją privaloma kviesti, kai nesutariama, kuris yra įvykio kaltininkas, taip pat kai yra sužalotų ar žuvusių asmenų arba eismo įvykio vietoje nėra nukentėjusio turto savininko.

V. Katilienės teigimu, būtent paskutiniam atvejui yra priskiriamas transporto priemonės susidūrimas su gyvūnu. „Laukiniai žvėrys dažniausiai priklauso valstybei, todėl apie įvykusį eismo įvykį reikia informuoti policiją. Jei jie priklauso konkrečiam asmeniui, tuomet reiktų pranešti nukentėjusiajam, o jei nukentėjęs asmuo nežinomas, tuomet – kreiptis į policiją. Visada pilietiškas turi būti ir įvykio liudininkas, kuris, pastebėjęs partrenktą kelyje gyvūną, praneša policijos pareigūnams“, – sako draudikė.

Dvi išeitys – staigiai stabdyti arba apvažiuoti

Siekiant išvengti avarijų, V. Katilienė vairuotojams rekomenduoja laikytis atstumo, protingai rinktis važiavimo greitį ir atsižvelgti į tai, kad gyvūnai, ypač jauni, nesugeba tinkamai įvertinti didesnio nei 60 km/h greičio. „Pastebėjus ant kelio stovintį gyvūną, būtina sumažinti greitį ar visai sustoti, kad gyvūnas galėtų pasitraukti, kol automobilis dar prie jo nepriartėjo. Taip sumažės tikimybė, kad jis iššoks priešais automobilį“, – pataria draudikė.

Kelyje netikėtai pasirodžius laukiniam gyvūnui, anot V. Katilienės, reikėtų stipriai stabdyti, nebijoti stabdžio spausti visa jėga. „Šiuolaikiniuose automobiliuose yra įmontuotos stabdžių antiblokavimo, stabilumo kontrolės ir kitos sistemos, kurios tokiais atvejais padeda automobilį išlaikyti kelyje ir efektyviai sustabdyti. Jei matote kad susidūrimo išvengti nepavyks, galite bandyti apvažiuoti kliūtį, tačiau prieš tai būtina įvertinti, ar manevras nesukels skaudesnių pasekmių. Šiuolaikinių automobilių bandymuose atliekamas vadinamasis „briedžio testas“, kurio esmė yra staigiai stabdant apvažiuoti kliūtį. Žinoma, visos sistemos veiks teisingai tik tuomet, kai automobilio padangos, važiuoklė ir stabdžių sistema bus tvarkingos“, – sako V. Katilienė.

Pasak draudimo bendrovės atstovės, ypatingai svarbu, kad automobilio žibintai šviestų tinkamai – būtų gerai sureguliuoti. Reikėtų įsijungti priekinius priešrūkinius žibintus, nes jie labiau apšviečia kelkraščius.