„Pasidaryk pats“ kultūra nyksta: moterys prašo pagalbos namuose

05.06.2017

Naujausi pranešimai

  • 17.12.2024
    Audros nuostoliai didėja kas valandą: nuplėšti stogai, išgriautos tvoros, sudaužyti šiltnamiai ir nupūstos kepsninės
    Daugiau
  • 16.12.2024
    Apledėjusi kelio danga: kas gali apsaugoti vairuotojus ir pėsčiuosius
    Daugiau
  • 09.12.2024
    Prieššventinis laikotarpis – išbandymas emocinei sveikatai: kaip ja pasirūpinti
    Daugiau
Daugiau naujienų

Remonto darbais ir įvairių gedimų šalinimu namuose nuo seno buvo priimta rūpintis vyrams, tačiau pastaraisiais metais situacija visiškai pasikeitė. Statistika rodo, kad Lietuvoje daug moterų gyvena be antrųjų pusių, vis daugiau stipriosios lyties atstovų išvyksta dirbti į užsienį, todėl visus namų priežiūros darbus moterys turi atlikti pačios. Draudikai pastebi tendenciją, kad vandentiekio, elektros ar spynų gedimais, kuriuos anksčiau pataisydavo vyrai, dabar yra priverstos pasirūpinti Lietuvos moterys.

Bendrovės „Gjensidige” duomenimis, daugiau nei 80 proc. dėl įvairių gedimų skambinančių klientų sudaro dailiosios lyties atstovės. „Kiekvienais metais auga pagalbos namuose prašančių moterų skaičius. Jos į specialistus dažniausiai kreipiasi dėl santechnikos gedimų ar problemų, susijusių su vandeniu. Tokie iškvietimai sudaro daugiau nei 50 proc. visų pagalbos namuose atvejų. Elektros gedimai užima antrąją vietą pagal dažnumą, po jų – įvairios nenumatytos situacijos su spynomis ir raktais“,– sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Turto žalų skyriaus vadovas Giedrius Norkus.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, dažniausiai specialistai vyksta į iškvietimus, kai skambinančios klientės kreipiasi dėl varvančio krano, užsikimšusios kriauklės, trūkusios žarnelės, įvairių elektros instaliacijos sutrikimų. „Tai smulkūs darbai, kuriuos vyrai anksčiau atlikdavo patys. Tuo tarpu tie, kurie išbando specialistų pagalbą, esant gedimams, ją kviečia ir nebeužsima meistryste bei savarankišku nelaimių likvidavimu“, – tvirtino G. Norkus.

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ per mėnesį vidutiniškai užregistruoja daugiau nei 300 pagalbos namuose laukiančių žmonių skambučių. Didžioji dalis skambinančiųjų prašo pašalinti nuostolius, kurių vidutinė suma nesiekia 90 eurų.

Bendrovės „Falck Lietuva”, kuri teikia pagalbos namuose paslaugas „Gjensidige” klientams, direktoriaus Sauliaus Stepšio teigimu, įvairūs gedimai namuose priklauso nuo sezoniškumo. Pavasarį ir rudenį dažnai tenka taisyti vėjo bei gamtos stichijų padarytą žalą, žiemą atsiranda šildymo problemos. Tik spynos ir kiti durų užraktai visais metų laikais genda vienodai.

„Dažnai sulaukiame prašymų pakeisti vandens čiaupą ar unitazą, po audrų ir škvalų vykstame pašalinti ant stogų užvirtusių medžių ar pritvirtinti vėjo nuplėštą stogo dangą. Prasidėjus šiltajam sezonui žmonės mažiau laiko leidžia namuose, todėl padažnėja besikreipiančių dėl pievoje ar vandens telkinyje pamestų namų raktų. Tokiais atvejais vykstame atrakinti namų spynų ir įleisti savininkų į jų gyvenamąsias patalpas. Vasarą pasitaiko atvejų, kai daug žmonių atostogauja, klientai kreipiasi dėl skubaus laikino langų uždengimo po namų vagystės”, – pasakojo S. Stepšys.

Tačiau yra pasitaikę ir tokių atvejų, kai meistrų komanda vyko pakeisti baterijos elementą būsto signalizacijos pultelyje, įsukti elektros lemputę ar patraukti medelį nuo laiptų.

Pasak „Falck Lietuva“ vadovo, žmonės meistrų sulaukia operatyviai. „Į ypatingai skubias žalas stengiamasi reaguoti iš karto, į skubias meistras mieste atvyksta per valandą, tuo tarpu koordinatoriai telefonu visada konsultuoja, kokių veiksmų reiktų imtis, kad žala nedidėtų“, – sakė S.Stepšys.