Lietuvoje sparčiai augant aktyvaus laisvalaikio šalininkų gretoms, milžiniško dėmesio sulaukia nauja judėjimo kryptis - pėsčiųjų žygiai. Pėsčiųjų žygių bangą pradėjęs organizatorius „TrenkTuras“ sako, kad per dvejus metus pėsčiųjų žygio dalyvių skaičius išaugo 13 kartų: 2015 metais pirmą kartą pajūriu keliavo 550 žygeivių, šiemet jų atvyko 7500. Spalio 7-ąją Nemuno kilpų žygyje taip pat tikimasi rekordinio dalyvių skaičiaus. Žygių organizatoriai jau prakalbo apie ambicingą tikslą pasiekti didžiausio ir garsiausio pasaulyje Olandijos Nijmegeno žygio dalyvių skaičių – ten pėsčiomis kartu keliauja apie 45 000 dalyvių iš viso pasaulio.
Pėsčiųjų žygių populiarėjimo tendenciją pastebi ir verslo įmonės - draudimo bendrovė „Gjensidige“ šiemet nusprendė prisidėti prie vieno didžiausių Lietuvoje pėsčiųjų žygio „Nemuno kilpomis“ organizavimo. „Gjensidige“ užtikrins žygeivių asmens draudimą, apdraus 150 renginio savanorių ir pasirūpins paties renginio bendrosios civilinės atsakomybės draudimu. Bendra draudimo apsauga sudaro 45 mln. eurų.
„Lietuvoje matome itin didelį visuomenės susidomėjimą pėsčiųjų žygiais, nes tai pats demokratiškiausiais aktyvaus laisvalaikio būdas. Eiti gali visi, nepriklausomai nuo amžiaus ir fizinio pasirengimo, čia nereikia treniruočių, nebūtina lenktyniauti. Į žygį išeina šeimos, darbo kolektyvai, draugai, žygiuojama su vaikais ir šunimis. Būtent dėl to ir kyla ši pėsčiųjų žygių populiarumo banga - čia gali dalyvauti kiekvienas, pasirinkdamas jam tinkamą maršrutą“, - sakė vienas iš žygius organizuojančios bendrovės „TrenkTuras“ įkūrėjų Vytautas Bartulis.
Pasak jo, jauniausiam žygio dalyviui buvo 2 mėnesiai, o vyriausiam – 81 metai. Žygio organizatoriai sulaukė klausimų, ar trasos tinkamos keliauti su vaikiškais vežimėliais.
„Ėjimas – vienas iš saugiausių užsiėmimų, tačiau ten, kur yra didelė grupė žmonių, gali nutikti visko. Iki šiol žygio dalyvių sveikata, jų asmeninių daiktų apsauga rūpinomės mes patys. Šių metų žygyje turime partnerius – draudimo bendrovę „Gjensidige“, kuri užtikrins žygeivių draudimą nuo nelaimingų atsitikimų“, - sakė Vytautas Bartulis.
Draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas mano, kad pėsčiųjų žygiai, sutraukiantys vis didesnį būrį dalyvių, yra skatintinas būdas prasmingai ir sveikai praleisti laisvalaikį.
„Nusprendėme remti pėsčiųjų žygius, įmonės viduje pastebėję, kiek daug mūsų darbuotojų mėgsta keliauti pėsčiomis ir kaip aktyviai dalyvauja tokiuose žygiuose. Skatiname ir savo kolegas, ir visą Lietuvos visuomenę išeiti į kelionę, kurią galima pasirinkti pagal savo galimybes. Tai ir puikus būdas žmonėms pažinti savo kraštą, turiningai praleisti laisvą laiką kartu su savo šeima, draugais, kolegomis. Žygyje galime ir pailsėti, ir judėti, ir skirti laiko vieni kitiems, nereikia lenktyniauti, pakanka nueiti trasą savo malonumui. Esu tikras, kad šis žygeivių judėjimas Lietuvoje labai sparčiai augs, ir mes tai aktyviai skatinsime“, - teigė „Gjensidige“ generalinis direktorius.
V.Bartulis sako, kad Lietuvoje kylantis ėjimo judėjimas tik atspindi Europos ir pasaulio tendencijas, kur pėsčiųjų žygiai jau kurį laiką yra ant populiarumo bangos ir turi kur kas gilesnes tradicijas. Antai Olandijoje vykstantis Nijmegeno žygis organizuojamas jau daugiau nei 100 metų, o jo metu visas regionas tampa milžiniška žygiavimo švente, kurioje dalyvauja dešimtys tūkstančių žmonių.
Ir „Trenkturo“ atstovas V. Bartulis, ir „Gjensidige“ vadovas M.Jundulas sutaria, kad žmonės Lietuvoje ieško prasmingesnių ir sveikesnių laisvalaikio praleidimo būdų, todėl pėsčiųjų žygių tik gausės.