Duobių sezonas: prakirsta padanga – dar ne pasaulio pabaiga

03.05.2018

Naujausi pranešimai

  • 17.12.2024
    Audros nuostoliai didėja kas valandą: nuplėšti stogai, išgriautos tvoros, sudaužyti šiltnamiai ir nupūstos kepsninės
    Daugiau
  • 16.12.2024
    Apledėjusi kelio danga: kas gali apsaugoti vairuotojus ir pėsčiuosius
    Daugiau
  • 09.12.2024
    Prieššventinis laikotarpis – išbandymas emocinei sveikatai: kaip ja pasirūpinti
    Daugiau
Daugiau naujienų

Pavasarį daugiau nei dvigubai padaugėja atvejų, kai kelionę automobiliu netikėtai sustabdo sugadinta transporto priemonės padanga. Draudikai atkreipia dėmesį, kad dažniausiai Lietuvos vairuotojai problemų su padangomis patiria pataikę ja į kelyje atsivėrusią duobę. Kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai tenka transporto priemonę gabenti ir į remonto dirbtuves.

„Pavasarį fiksuojame išaugusį nelaimių skaičių, kai vairuotojai eismo įvykius patiria gatvėse pataikę į po žiemos keliuose atsivėrusias duobes. Asfalte atsiveriančios duobės kiekvienais metais vairuotojams paspendžia spąstus. Šis laikotarpis prasidėjo prieš kelias savaites. Statistika rodo, kad po lietaus tokių nelaimių skaičius dar labiau išauga – vairuotojai nepamato prilytos duobės arba neįvertinta jos gylio. Padangos taip pat dažnai sugadinamos atsitrenkus į betoninį bortą ar po stipraus šoninio braukimo į jį“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.

Pasak M. Žilionio, vidutiniškai į duobę pakliuvusio ar į bortą padangas prakirtusio automobilio remontas kainuoja kelis šimtus eurų. „Kai automobilis didesniu negu 60 km/h greičiu įvažiuoja į kelyje atsivėrusias duobes, dažniausiai apgadinamos ne tik padangos bei ratlankiai, bet ir deformuojama važiuoklės elementai. Nukenčia ir žemesnių ar sportinių transporto priemonių kėbulo dugnas, išmetimo sistema, bamperių apatinės dalys. Tuomet be tūkstantinių išlaidų išsiversti yra sudėtinga“, – sakė draudikas.

Draudimo bendrovės ekspertas atkreipė dėmesį, kad sugadintos automobilio padangos visada sujaukia transporto priemonės ekipažo planus. „Žmonės dažniausiai nebegali tęsti kelionės, todėl svarbu žinoti, kaip tokiais atvejais elgtis, kad netikėta nelaimė leistų pasiekti vietą, į kurią jie važiavo. Tokiais atvejais reikėtų kreiptis į pagalbos kelyje tarnybas ir naudotis pagalbos kelyje paslauga“, – patarė M. Žilionis.

Trys pagalbos kelyje taisyklės, kad kelionė nesugriūtų

  1. Naudokitės automobilio transportavimo į autoservisą paslauga, o transporto priemonės ekipažas galės nemokamai nuvykti į vietą, kur padangos bus pakeistos.
  2. Leiskite transportuoti automobilį į autoservisą, o be transporto priemonės likusiam ekipažui reikėtų pasinaudoti pakaitinio automobilio paslauga. Juo tokiais atvejais galima naudotis iki dviejų savaičių, kol bus suremontuotas sugadinta transporto priemonė.
  3. Leiskite nugabenti automobilį į dirbtuves, o taksi nemokamai vykite į namus. Šiuo atveju, pakaitiniu automobiliu pasinaudoti nebegalėsite, tačiau suremontuotą transporto priemonę galėsite vykti atsiimti taksi, sumokant iki 30 eurų.

M. Žilionio teigimu, jei nelaimingas eismo įvykis atsitiko ne darbo valandomis, atlyginamas transporto priemonės saugojimas mokamoje aikštelėje.

Pasak draudimo eksperto, ne mažiau svarbu yra ir tinkamai užfiksuoti eismo įvykį. „Kelias yra statinys, kurio tinkama būkle privalo rūpintis jo savininkas, paprastai tai – vietos savivaldybė. Įvykus nelaimei, reiktų kviesti policiją ir užfiksuoti įvykio aplinkybes, tuomet draudimo bendrovė įgis teisę reikalauti, kad kelio savininkas sugrąžintų išmokėtą draudimo išmoką. Tuo tarpu nukentėjęs vairuotojas išsaugos gerą drausmingumo istoriją“, – patarė M. Žilionis.