Ekspertų patarimai, kaip paruošti dviratį naujam sezonui

12.04.2022

Naujausi pranešimai

  • 17.12.2024
    Audros nuostoliai didėja kas valandą: nuplėšti stogai, išgriautos tvoros, sudaužyti šiltnamiai ir nupūstos kepsninės
    Daugiau
  • 16.12.2024
    Apledėjusi kelio danga: kas gali apsaugoti vairuotojus ir pėsčiuosius
    Daugiau
  • 09.12.2024
    Prieššventinis laikotarpis – išbandymas emocinei sveikatai: kaip ja pasirūpinti
    Daugiau
Daugiau naujienų

Artimiausiomis savaitėmis į gatves, dviračių takus ir parkus po žiemos išriedės šių transporto priemonių mėgėjai. Kad dviračio netektų remontuoti tada, kai juo reikia leistis į kelią, draudikai pataria, kaip iš anksto paruošti šią transporto priemonę saugiam važinėjimo sezonui.

„Nors iš žmonių tenka išgirsti teorijų, kad dviratis nereikalauja tiek priežiūros, kiek automobilis, tačiau kasdien šia transporto priemone važinėjantys eismo dalyviai tikriausiai su tokiu požiūriu nesutiktų. Svarbu žinoti, kad laiku ir tinkamai ja nepasirūpinę keliame pavojų ne tik sau, bet ir kitiems. Jei dviratis visą žiemą neliečiamas stovėjo garažo kampe, jį reikia tinkamai paruošti saugiam naujo dviračių sezono atidarymui“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak dviračių parduotuvės „Velonova“ savininko Vytauto Kaupo, dviračio ilgai nenaudojant, jo padangų slėgis tikrai bus sumažėjęs, todėl reikėtų pradėti nuo jų pripūtimo. „Svarbu neviršyti gamintojo ant padangos nurodyto oro slėgio lygio, kitaip padanga bus pažeista. Jeigu nepavyko pripūsti, greičiausiai padangoje yra nedidelė skylutė. Ją galite mėginti pataisyti patys, naudodami specialius parduotuvėse parduodamus remonto komplektus, pasikeisti naują kamerą arba kreiptis į meistrą. Taip pat reiktų atkreipti dėmesį į padangą, ar ji tiesi, ar nenusidėvėjęs jos protektorius, ar šonuose nėra įtrūkimų“, – pataria V. Kaupas.

Jis atkreipia dėmesį, kad nuo dviračių stabdžių efektyvumo itin priklauso kiekvieno dviratininko saugumas, todėl juos būtina išbandyti pirmiausia. V. Kaupas pabrėžia, kad stabdžius svarbu tikrinti ne tik pavasarį, bet ir visą važinėjimo sezoną. „Pradėkite nuo stabdžių trinkelių patikrinimo – laikui bėgant jos gali susidėvėti, todėl būtina laiku pagalvoti apie šios dviračio dalies keitimą. Be to, jų paviršius turi būti švarus kasdien. Dėl nešvarių stabdžių trinkelių greičiau susidėvi stabdymo paviršius bei jos pačios, todėl stabdžiai praranda veiksmingumą“, – pabrėžia specialistas.

Jo teigimu, važinėjant nuolat dėvisi ir dviračio grandinė, kurią taip pat svarbu laiku pakeisti. „Šios dviračio dalies nusidėvėjimą galima pamatuoti specialiu įrankiu. Dėl išsitampiusios grandinės susidėvi dantračiai, todėl, jos nepakeitus laiku, gali tekti papildomai mokėti už naują galinį žvaigždžių bloką. Siekiant užtikrinti, kad grandinė važiuojant nekeltų problemų, ją būtina valyti ir tinkamai sutepti. Tam labiausiai tiks speciali dviračių grandinių alyva arba vaškas. Pastarasis ne tik atliks pagrindinę funkciją, bet ir ilgiau saugos grandinę nuo rūdžių, trumpinančių jos eksploatacijos laiką. Tačiau šiuo atveju reikia prisiminti posakį – kas per daug, tas nesveika. Jei grandinė bus pernelyg slidi, prie jos prilips daugiau purvo, todėl persistengti nereikėtų“, – pataria V. Kaupas.

Nors pavasarį ir vasarą saulės šviesa džiugina kur kas ilgiau, dažnai dviračiu, pasak draudimo bendrovės atstovės V. Katilienės, tenka važiuoti prieblandoje ar naktį. „Kad galėtume pastebėti kliūtis ir būti matomi aplinkiniams, svarbu pasirūpinti dviračio apšvietimu. Transporto priemonės priekyje turėtų būti kelią apšviečianti balta šviesa, o raudoną žibintą geriausia tvirtinti gale. Be to, mirksinti lemputė bus papildoma saugos priemonė. Dviračiams su dinaminėmis stebulėmis galima įrengti nuolatinę apšvietimo sistemą, suteikiančią galimybę dviratininkams savo judesiais generuoti šviesą ir pamiršti apie baterijas“, – tvirtina draudikė.

V. Katilienės teigimu, verta prisiminti ir dviračio atšvaitus. Pasak jos, norint užtikrinti geresnį matomumą iš šono, ant ratų stipinų būtina pritvirtinti papildomus atšvaitus. Kad dviratininkas būtų matomas kitiems eismo dalyviams iš galo ar priekio, papildomus atšvaitus taip pat reikėtų pritvirtinti prie dviračio vairo ar po sėdyne. Be to, prieš prasidedant sezonui svarbu patikrinti esamų atšvaitų techninę būklę, įsitikinti, kad jie nėra suskilinėję ir vis dar atlieka savo funkciją.